torstai 13. huhtikuuta 2017

Puolen välin fiiliksiä

Puolessa välissä ollaan ihan kohta. Kolme kuukautta treeniä alkaa olla takana, sen merkkinä on tehty puolivälin kuntotestit. Kunto on noussut todella hyvin: voimaa, liikkuvuutta, ketteryyttä ja jopa aerobista kuntoa on tullut lisää. Hyvin siis menee treenien osalta, olen todella tyytyväinen.

Puolivälin kuntotestin tuloksia. On siinä muutosta!

Alkutestien tulokset.
  









Useammat tavoitefarkut mahtuu jo jalkaan ja olen saanut itselleni näkyvät olkapäät. Se on iso muutos aiempiin "kaljapullohartioihin", jotka omistin.

Syömisen kanssa on haasteita. Paljon. Niinhän siinä kävi, että lapasesta lähti ja tuli hirveä makeanhimo. Yhtenä päivänä viikossa kahdella aterialla saan syödä mitä haluan, se ei vaan minulla onnistu. Olen syönyt leipää, pullaa, jäätelöä ja suklaatakin. Monella aterialla, ei pelkästään kahdella. Tuollaisen päivän jälkeen on tosi vaikea palata siihen tiukkaan ruokavalioon. Se tuntuu siltä kuin olisin mokannut täysin. On tosi noloa tunnustaa ettei osaa. Vähän masentavaakin, kun luulin että olen jo oppinut terveellisen syömisen perustan. Ei se ollutkaan hallinnassa, tieto ja taito ja osaaminen ei tarkoita että pystyy syömään niin kuin on keholle parasta.

Oikeastaan tämän myöntäminen ja sen kirjoittaminen vasta tekee siitä käsiteltävän asian. Suunnitelma jatkoon on jo tehty: Aloitetaan alusta. Jätetään uudelleen sokeri ja myös vehnä pois. Otetaan tiukempi linja ja laitetaan tarkkaan ylös mikä on se sallittu syöminen. Onnistun taas, niin kuin onnistuin aiemminkin ja opettelu jatkuu. Koko loppuelämä aikaa.

2 kommenttia:

  1. Hienosti kuntotestitulokset paranee!
    Oikein syöminen onkin vaikeinta, un sen kanssa on yksin. Auttaisiko, jos makeanhimon tullessa olisi lupa syödä vaikka proteiinipatukka - että se olisi sallittu vain hätävarana? Itsellä tulee makeannälkä heti, kun ruokarytmi ei ole kunnossa eli siihen lisää huomiota.

    -Heidi-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Tuo proteiinipatukka on yksi vaihtoehto. Ruokarytmistä ei ole kiinni mutta kiirettä on ollut muuten ja se näkyy. Minulla on valmentajien tuki ja neuvot, mutta en osannut pyytää apua tässä. Nyt olen pyytänyt ja se auttaa että kertoo asiasta, yksin ei tarvitse onneksi olla.

      Poista

Kaikki asialliset kommentit julkaistaan.